Anlatma/ Aktarma Sorumluluğu

image

NASA’nın, Cygnus cargo bölümünün uzay istasyonundan ayrılışını duyuran instagram post’undaki detaylı açıklamaları okudunuz mu? İnce ve titiz bir açıklama dili kullanmayı adeta kural olarak benimsemiş kurumlar, ülkeler ve insanları, diğerlerinden -amiyane tabirle yarım ağız ve lütfen açıklama yapanlardan- ayıran  neden ya da motivasyonlar nelerdir diye merak ediyorum bir süredir.
Biri saygı muhtemelen. “Bilgilendirmeye değer” bulmaktan ileri gelen bir saygı. Önce kendi yaptıkları işe, sonra hedef kitlelerine karşı. Detaylara ve “yanlışsız” bilgi aktarmaya özen göstermelerini sağlayan bir tür saygı duygusu.
Bir diğeri “Sorumluluk” bilinci olmalı. Yaptığın işi doğru anlatmak ve aktarmakla yükümlü hissetmek. Yine artı bir özellik.
Bir de, bir şeyi iyi anlatmak ve yapılan işi özenle aktarmak, bir tür marketing alışkanlığı. Sorumlu pazarlama anlayışı yoksa, o iş ya da ürüne yatırımcı/ müşteri/taraftar/beğenen beklemek absürd ve saygısızca bir durum diye böyle eksiksiz bir sunum tercihi var muhtemelen. Yine -pozitif anlamda- artı.
Gerektiğinden kısa, tembelce ve eksikli anlatım kullanan ve özensiz bilgi aktaranlar ise, bu maddelere ters köşe bir eğilim hissettiriyor. İyi örnekler varken özellikle.

Reklamlar