Anneler Günü Özel

Twitter’da denk geldim: “Anne olmak bir mindset’tir.”  Çocuk doğurmakla ilgili değildir tam olarak. Varsa Vardır, yoksa, 12 çocuklu olanda bile yoktur diyor yani. Doğru. Bir de şu var:
“Bir kadına davranış şeklin, yaklaşımın, tavrın annene yapmayı istediğin ya da yapılmasını istediğin şeylerdir” Kızlı erkekli herkesin bütün kişilik sorunlarının temeli annesi ile ilişkisine dayanır maalesef. Babadan bile çok anne. (kadınlar için bile) Bilinçaltı  Freudian falan ama gerçeği yansıtır.
Anneni sevdiğini sanıyorsundur ama onun la çözemediğin ergen sorunların içinde yara olmuştur kadınlara zarar veren, yoran, yıpratan,onları küçük düşüren ve onlarla hep savaşan bir  yaklaşımın varsa.  Gerçekte annenin ne yaşamasını istiyordun/istedin/istiyorsun şimdi bir daha düşün. Ya da ona niye kızgınsın? 

Ben anneme güzel ve pozitif müzikler dinletmek istiyorum. Onun kendisini güçlü ve iyi hissetmesini istiyorum..

Güzel ve özgür, istediği her şeyi yapmakta özgür olduğunu bilmesini istiyorum.

Birilerini mutlu ederken, karşılığında mutlu olmasını, bu hayatı eşit paylaşmasını, eğlenceli, başarılı, güzel, neşeli, mutlu ve istediklerini yaptığı bir hayat yaşamasını istiyorum..

Çocukluğumdan beri böyle:) Ama hayatına, yakınlarına, ailesine, iş hayatına giren bazı kadınlar ve erkekler yüzünden bunların bir kısmını yapamadı.

İyi ve özgür olmak, hayatı eşit paylaşmak, herkesin hakkına ve tercihlerine saygı göstermek, insan olmanın en onurlu şekli.

Benim annem özgürlükçü ve kimseye isteyerek, kendi hırsları yüzünden zarar vermeyen bir kadın.  Objektif olmak adına, beni bile kayırmaz. Az bulunur bir insan malzemesi. Gel gör ki hayat en çok böyle olanları hırpalıyor. Çünkü iyi ve dengeli insanlar sandığımız kadar çok değil..

Anneler günün kutlu olsun tatlım.

Biraz benden, biraz babamdan sana ve tüm iyi kadınlara ve annelere Anneler Günü özel:

https://soundcloud.com/dilektosun/sets/mothers-day-special

Şunu sete ekleyemedim ama hem şarkı hem filmi bugün öneririm.

the-way-we-were-movie-poster-1973-1020434175

 

