Pazarlama Aracı ve Yeni Mecra Olarak Mobil Reklam ve Mobil App’ler

#Mobil reklamların çalışMAma nedeni, TV reklamına geçiş dönemi benzerlikleri ve #app ler üzerine faydalı bir uyarı yazısı var hbr.org da. (linki http://hbr.org/2013/03/for-mobile-devices-think-apps-not-ads/ar/1 )

Yeni mecralara geçmişte nasıl yaklaşıldıysa, mobile de öyle yaklaşıyor pazarlamacı ve reklamcılar ve bu yanlış diyor yazı.

Radyo’dan TV ye geçiş döneminde, ilk TV reklamlarının, eski mecra radyo reklamları gibi narasyon’lu olduğunu hatırlatmış. Yani radyoda seslendirmeli reklamın, TV de de aynı şekilde çalışacağını- ya da başka şekilde bir reklam yapılamayacağını- düşünmüş insanlar uzun süre.  Tüm geçiş dönemlerinde olduğu gibi.

Yazının bir vurgusu da, app ler üzerine ki orada da, app dünyasının %42 ile hakimi olan oyunlar konusu belki de pek çok markanın atladığı bir şey.  Sadece oyunların oranı, tek başına  %42 mobil uygulamalar dünyasında. Sonra sosyal network uygulamaları. Sonra marka uygulamaları vs.

Yani aslında, haritayı teknoloji ve kullanıcı alışkanlıkları çiziyor.

O yolu takip etmek yeterli belki de.

can-gamification-make-you-a-better-driver--e716d02579

Görsel Mashable’dan Gamification başlıklı yazısından. İmaja tıklarsanız, yazıya götürür.

Reklamlar