Social Business 2015

Gartner’ın Sosyal Enterprise 2015 tahminleri şöyle:
http://www.gartner.com/newsroom/id/2319215

Şirketlerin %80 oranında, hedeflenen faydaya ulaşmakta başarısız olacağı ön görüsünde bulunmuş Gartner öncelikle.

Nedeni ise, eski klasik yöntemler/teknolojiyi kullanan CRM ve ERP‘ye göre, sosyal İletişim/ticaret araçlarının farklı paradigmalar kullanıyor olması ve buna pek çok şirketin uyanmamış olması imiş -amiyane tabiriyle-

ERP ve CRM in tersine, burada, teknolojiye değil, çalışanlar ve yöneticilere farklı bir yatırım yapılması gerekiyor diyor.

Sadece “Sosyal Sorumluluk” projelerine katılmak yetmez, yeni bir iş yapış şekli ve bakış açısı lazım yeni dönemin bütün yöneticileri için anlaşılan. Ve sadece teknoloji ve içeriğe  yatırım, bu işten kurtaramayacak kimseyi..

Daha “açık ve şeffaf” bir çalışma stiline geçmenin önemine her seferinde vurgu.
Bu, bundan sonraki yılların ana trendi ve başarılı organizasyonlar ve bireyler için “ana gereklilik” haline gelecek görünen o ki.

Bir başka ön görüsü de, 2016’da büyük şirketler ve şirket gruplarının, Facebook benzeri, kendi sosyal network’lerini kuracakları yönünde. “Kurumsal şirketler için e-mail ve telefon trafiği ne kadar önemli ise bugün, o kadar önemli olacak bu” diye de eklemiş.

Reklamlar