Diyet, Diet, Diaeta

Image

Ece Vahapoğlu nun kitabını gözden geçirdim  Bir noktanın altını çizeceğim.

Spor bölümünde, zorlanan, yapamayan çok insan var, bu kilo verme işine girişenler arasında.

Yapabilen mutlaka yapmalı tabii. Enerji dengesi için en azından, hareket önemli. İnsan oturmak için dizayn edilmiş bir canlı türü değil hem bence.

Diyet bölümünde ise, taa 2008 de Gastro doktorumun önerisi ile bir hazım sorunu ile ilgili bir deneme yapmak zorunda kaldığım için biliyorum:

Glutensiz hayat, sen istemesen de kilo verdiriyor.

Bu tüyoyu belki kullanmak istersiniz diye deneyimimi anlatayım istedim.

Hiç ama hiç diyet yapmadan, sadece gluteni keserek- yani buğday unu içeren hiçbir şeyi tüketmeyerek ama her şeyi yiyerek – 6 ayda, hem yaşam şeklimi değiştirdim, hem de istemeden 52- 53 kilolara falan düştüm.

Bir de hastayım sandım:) Diyet yapmadığım için.

Ama anladım ki, gluten denen protein türünün izlerini vücudumdan silmeye çalıştığım bu süreçte, bedenim, kullanmadığı fazladan enerji -yani beyaz un, börek, çörek,pide,ekmek-yerine, lazım olanı ve  daha az  yük olanı- alıp kullandığı için fazlalıklarını attı.

Bazı tıp adamlarının, “buğdayın genetiği ile oynandı ve protein oranı arttırıldı” şeklindeki yazılarını da okudum bu arada o süreçte eklemeliyim ki.  Bu yüzden intolerans ve hatta celiac disease artışı var diyen uzmanlar da var.

Tabii çok hareketli bir insanımdır belirtmem gerekir ki. İmkan ve fırsat bulduğumda yani.  6 ay, diyet yapmadım ama tatlı falan yedim  yani. Yine de bir  nevi ya da gün içinde ara ara  aç dolaştım, çünkü her şeyin içinde gluten var, çikolataların bile, inanmazsınız:/-
Deneyecek olanlara da hareketi tavsiye ederim. Ama mutlaka multivitamin desteği alarak yapmalısınız  bunu.

Zor bir süreçti bu arada.  Benim diyen zor dayanır diyebilirim.

Dışarıda aç kalma bölümü zor.. Pilav ve patates hayatınızı kurtarıyor..

Sadece protein ağırlıklı beslenmenin de sakıncaları var çünkü.. Karbonhidratsız olmaz.

Tabii bu arada dünyanın en lezzetli şeyi buğday unundan yapılan, spaghettiler, tartlar, ekmekler,börekler. Süreçte kuru kraker yemeyi bile özlüyorsun..

Gluten diyeti yaparken bildiğiniz bir oruç tutma kafası ile ve bir açlık kimyası ile yaşıyorsunuz eklemek isterim ki. Ama bu açlığın ilginç ve güzel bir kafası ve kimyası var itiraf etmeliyim ki. Zihin açıcı etki yapıyor. Pek çok inancın değişik şekillerde de olsa  oruç olayını neden  önerdiğini- anlıyorsunuz.

Yine de acılı bir süreç.

Bedeninizin kimyası değişmiş oluyor 6 ayın sonunda.

Siz de, bir çeşit yeni bir hayata başlamış oluyorsunuz.

Aslında, Eski Yunanca dan gelen diyet, diet yani diaeta nın anlamı da, “Way of Living” .

Yemekten kesmek değil olay. Yeni bir yaşama şekline geçmek..

Önemli Güncellemeler

Image

Dün Üniversiteden bir arkadaşımla konuşuyoruz:  Grip virüsü ve iki çocuğun okul sorunlarını konuştuktan sonra,

“Her şeye rağmen Dilek, evlilikle ilgili, istediğim gibi bir evlilik yaparak, hedefime ulaştım. Bunu istiyordum ben” dedi.

Doğru söylüyordu. Üniversitedeyken tarif ettiği gibi bir evlilik yaptı.

Telefonu kapattıktan sonra ben de “Asla, ne olursa olsun evlenmeyeceğim!” hedefimi hatırladım.

Ben de başarılı olmuşum yani hedefimde..

Ama sonra bunun yeterli olmadığını hissettim. Çünkü biz üniversiteye başladığımız zamanki biz değiliz artık her şeyden önce:)

Değiştik. Değişmediysek, bu daha büyük bir sorun zaten..

Çünkü yol uzun. Hedefler değişiyor. Hedef güncellemelerini sen ve etrafındaki hayat değiştikçe beynin zaten yapıyor.  Bunu fark etmek ve bununla barış yapmak önemli.

Önemli olan, değişen hedeflerinin neresindesin?

Kendi hayat trendini yakalayabiliyor musun?

O zaman aramadığın ama bugün “bir hedefe koşarken bunu pas geçmişim” dediğin bir şeyin eksikliğini duyuyor musun?

Ya da, bugün hedeflerin, geldiğin noktaya göre update oldu mu?

Ve en önemlisi, aradığın, istediğin şeyler, bir zamanlar hedef olarak koyduğun ve ulaştığın şeyle çelişiyor mu?

O zaman, yine büyük bir güncellemeye ihtiyacın var demektir.

Hatta belki sisteme format atıp, yeniden kurmaya;)